luni, 30 iulie 2012

Sportul si Jocurile Olimpice

Sportul are o importanta deosebita in dezvoltarea fizica, psihica si sociala a copiilor. Cu atat mai mult cu cat este practicat de la varste fragede, in mod constant si regulat, astfel incat sa faca parte din programul zilnic al fiecaruia. Sportul ii pastreaza copii intr-o forma fizica excelenta, ii invata spiritul de echipa, disciplina, implicarea si responsabilitatea, ii face mai isteti si mai puternici din punct de vedere mental, invata lucruri noi si este distractiv.
Noi, ambii parinti ai Teodorei am facut sport de performanta, deci stim exact ce presupune si ce beneficii aduce si vrem sa o indrumam pe Teo spre sport (asta doar daca dori). Teo este deja o fire sportiva, va alege mereu o minge in locul unei papusi si are si statura si conformatia potrivita. Daca va dori sa faca performanta in vreun domeniu sportiv va fi doar alegerea ei, daca nu, macar va fi invatata cu un stil de viata sanatos si echilibrat. Si ce prilej mai potrivit pentru o introducere in lumea sportiva, daca nu Jocurile Olimpice, astfel incat in perioada urmatoare vom face activitati educative si sportive.
Pentru inceput ne-am familiarizat cu steagul si cercurile olimpice. Prima activitate am pregatit-o eu, pentru ca Teo sa aiba un model pentru exercitiile ulterioare. Am folosit doar hartie cartonata colorata in pregatirea unei planse cu cele cinci cercuri, despre care am vorbit ulterior - cele 5 inele intrepatrunse reprezinta cele 5 continente, iar cele 5 culori ale cercurilor, precum si culoarea alb (in cazul nostru, din pacate crem) de pe fundal reprezinta culorile existente pe toate steagurile tarilor participante la JO.
Apoi am facut un steag al JO, pe care Teo a lipit cercurile in ordinea indicata mai sus.
Dupa care am pictat cu role de la hartia igienica aceleasi simboluri ale JO, idee pe care am vazut-o aici.
Ne-am propus de asemenea sa ne uitam la televizor la cat mai multe si variate intreceri de la Jocurile Olimpice, astfel incat sa invete si sa deosebeasca cat mai multe sporturi. Deja a vazut si a apreciat concursuri de scrima, inot, gimnastica si tare ma bucur ca ii place.
Voi ce importanta acordati sportului in dezvoltarea si educarea copiilor?

4 comentarii:

  1. Super activitatea voastra! :)
    Si noi am urmarit cu interes deschiderea jocurilor olimpice. Ii voi printa si fisele pentru prescolari de pe 3 dinosaurs, am cumparat doua carticele: Vreau sa fiu sportiv si JOcurile olimpice din 2008 ca sa le studiem.
    Si sigur, sa facem o multime de activitati sportive :)...deja am inceput demult , mai ales ca este vara.

    Va dorim si voua muuult succes!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim. Activitati sportive de vara facem si noi o multime..
      Acum vreau sa diversificam si sa invatam cate putin din fiecare sport.

      Ștergere
  2. Si eu am facut sport in copilarie cativa ani. Experimentand efectele benefice asupra propriului organism, ii incurajez mult pe copiii mei sa faca miscare. Ma bucur ca deja au inclinatii si ca le place! La fel ca voi, le-am explicat multe dintre sporturile de la Olimpiada.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca mai sunt parinti care incurajeaza copii catre sport, pacat ca din ce in ce mai putini..

      Ștergere

Parerea ta conteaza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...