joi, 19 aprilie 2012

Dezvoltam gandirea

Este a doua oara cand imprumut de la biblioteca o carte pe care vreau sa o recomand (si pe care probabil o voi cumpara pana la urma). Este de la editura Litera, si se numeste Dezvoltam gandirea 3-5 ani. Cartea cuprinde o multime de jocuri exercitiu ilustrate si este structurata in 5 directii - comparatia, clasificarea, rationamentele, deductia si gandirea spatiala.


Am selectat o mica parte din exercitii, pe care eu le pot face cu Teo (am constatat ca preferatele ei sunt nr 1 si 5), dar cartea este mult mai complexa si completa si este recomandata copiilor de pana la 5 ani.
1. Compara imaginile si gaseste x deosebiri.
2. Sa comparam obiectele ( de exemplu o carte si un caiet). Spune prin ce se aseamana si prin ce se deosebesc ele.
3. Numeste trasaturile comune ale obiectelor din trei grupuri (ex: haine, obiecte rotunde, obiecte de culoare verde);
4. Gaseste si arata mai intai obiectele grele, iar apoi pe cele usoare;
5. Gaseste in fiecare grup perechile logice de obiecte (ex: perie, mar, ceainic, lacat <->cheie);
6. Gaseste rationamentul in sirul de mai jos si arata obiectul care trebuie sa incheie randul (arici, peste, arici, peste, arici, ?);
7. Gaseste perechea personajelor de basm;
8. Ce a fost mai inainte si ce a fost dupa? (cireasa, pom, dulceata);
9. Pe baza unor ilustratii, spune povestea ce rezulta din desene;
10. Continua fraza: Morcovul creste in gradina, iar marul in....;
11. Continua fraza: Daca fratele este mai mare decat sora, atunci sora......;
12. Continua propozitia: Maimutelor le plac bananele. Strengarita este maimuta, deci.........;
13. Deseneaza un cerc in jurul animalelor care privesc spre dreapta si un dreptunghi in jurul celor care privesc spre stanga;



4 comentarii:

  1. in aceeasi nota, am gasit un website de unde poti descarca planse ajutatoare, aici:http://www.kidsunder7.com/
    mi se par f utile la aceasta varsta. si avand in vedere ca sunt in En, pot fi f utile si mai tarziu, la invatarea lb engleze.
    spor la invatat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pt link, am aruncat o privire si mi se pare interesant. L-am si salvat in favorite.

      Ștergere
  2. cartile de la Teora sunt foarte bune!
    am lucrat cu Daria tot ce am gasit pe piata de cand avea ea 4 ani si a lucrat fara probleme,fara sa-i cer eu, dimpotriva ea era cea care cerea sa mai facem :)
    spor la invatat!
    merita aceste exercitii!
    p.s.: curand voi organiza un concurs pe blog , iar unul dintre premii va avea exact o carte cu exercitii de acest gen :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am mai vazut si eu niste carti cu exercitii care merita atentie, pe care am de gand sa le adaug in biblioteca personala.
      Merci pt pont

      Ștergere

Parerea ta conteaza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...