sâmbătă, 3 septembrie 2011

Poeziile copilariei mele

Am o caseta audio de pe vremea cand aveam 2-3 ani pe care sunt inregistrata de ai mei in diverse ipostaze, inclusiv atunci cand spuneam poezii. Am regasit-o intamplator acum ceva timp si am inceput sa o invat pe Teo cateva poezii de pe vremea mea. Sunt convinsa ca ele sunt foarte cunoscute, dar pentru mine au o alta valoare, sunt foarte simple, scurte si usor de retinut. Noi i le repetam Teodorei de cate ori avem ocazia si sunt sigura ca o mare parte le stie deja, doar ca abia si-a dat drumul la vorba si inca nu poate sa spuna nici una din aceste poezii de la un cap la altul.

Un pitic atat de mic,
Facea baie-ntr-un ibric,
Vai, vai, ce pacat,
Ca piticul s-a innecat.


Pisicuta, pis, pis, pis
Te-am visat azi noapte-n vis,
Te spalai, te pieptanai,
Funda rosie iti puneai,
Si la scoala te duceai.


Catelus cu parul cret
Fura rata din cotet
Si se jura ca nu fura
Dar l-am prins cu rata-n gura
Si cu ou-n buzunar
Treci la sfatul popular.


O fetita cu fundita
Si mamica o-ntreba:
"Un'te duci fetita mea?"
"Ia, ma duc la gradinita
Sa ma fac o doctorita.
Dar taticu-i suparat
Ca n-are si el un baiat."


Trei iezi cucuieti,
Usa mamei descuieti,
Ca mama v-aduce voua,
Drob de sare in spinare,
Malaies in calcaies,
Smoc de flori la subsuori.
Pasarica alba-n cioc,
Subtirica la mijloc,
Tragi cu pusca,
Nu ia foc,
Pasarica-i cu noroc.


- Catelus cu coada scurta
Cum ai petrecut la nunta?
- Am fost mare bucatar
Am fript carne la gratar
S-am dansat cu-o pisicuta
S-am calcat-o pe labuta
Ea tare s-a suparat
Si-uite asa m-a zgariat
...Miau!


Degetul cel mare pleaca la plimbare
Aratatorul duce bastonul
Mijlociul duce pardesiul
Inelarul duce geamantanul
Iar degetul mic fiindca e pitic
Nu face nimic.


Mata zice: Miau, miau, miau
Unde-i branza ca s-o iau.
Grivei zice: ham, ham, ham
As mai roade un os, dar n-am.
Vaca zice: mu, mu, mu
Nu-mi vad vitelusul, nu.
Calu zice: Iha-ha
Vino, manzisor, nu sta.
Rata zice: mac, mac, mac
Bine e sa-noti pe lac


Mosului Martin ii place
Ca si noua sa se joace
Si culege din padure
Vesel, zmeura si mure
Si bea miere din ulcior
-Tare-i buna! Mor!Mor!Mor!


Iepurasul are blanita,
Urechi lungi si o codita,
Fuge, fuge-n sus si-n jos
Pentru ca este fricos.


Unu-i soarele pe cer,
Doi sunt ochisori mei,
Trei sunt frunze la trifoi,
Patru labe la pisoi,
Daca vreti sa-l stiti pe cinci,
ia uitati-va aici 12345!


Are mama o fetita cat un ghemotoc,
Are mama o fetita frumusica foc!
Vesela si harnicuta unde s-ar afla
Parca e o furnicuta, asa este ea! Si la scoala si acasa
E mereu in zor...
Fata mamii e voioasa si de ajutor...



Batista mea e mica,
si nasu-i mititel.
Voi fi copil cuminte
sa am grija de el!
Nu vreau sa zica lumea:
uite-l pe murdarel,
Eu vreau sa zica lumea
uite-l pe curatel!


Luni, marti, miercuri, joi
Croiesc haine la pisoi.
Vineri toata ziua cos
Apoi sambata descos.
Chiar de obosesc nu stau
Ca ma cearta pis si miau,
Care torc si croseteaza,
Duminica la amiaza.


Rata face: mac, mac, mac
Broasca face: oac, oac, oac
Puiul face: piu, piu, piu
Iar mandrutza: iui, iu, iuuuuuuuuuuuuuuu



Cutu, cutu, na Grivei
Mamaliga daca vrei
Daca nu o pun in cos
si-o dau la un cocos...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...